شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ | Sat 23 Nov 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۱:۱۹

موج جدید رقابت در بازار کشتی‎های نفتکش

 باشگاه خبری فراساحل: در حالیکه شرایط بازار برای کشتی‎های نفتکش تاکنون چندان مطلوب نبوده است، به نظر می‎رسد که رقابت برای تصاحب محموله‎ها در همه انواع کشتی‎های نفتکش حتی در بخش   حمل محموله‎های نفت‎خام و فرآورده‎های نفتی در حال آغاز شدن است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل موسسه گیبسون در گزارش هفتگی خود اعلام کرد: "این غیرمعمول نیست که کشتی‎های نوساز حمل نفت خام‌، محموله‎های فرآورده‎های نفتی را در نخستین سفر خود حمل کنند. اما با قرار گرفتن وضعیت کشتی‎های حمل نفت خام در شرایط نامساعد، اجاره‎کنندگان کشتی به دنبال نرخ‌های پائین تر حمل فرآورده‎های نفتی خود از شرق به غرب می‎گردند. این اقدام اثر زیادی بر بازار کشتی‎های حمل فرآورده داشته است. تاکنون در سال جاری میلادی 3 فروند کشتی نفتکش غول‎پیکر (VLCC)  محموله‎های فرآورده‎های نفتی را از شرق کانال سوئز بارگیری کرده و به دریای آتلانتیک وارد شده اند. نه تنها بارگیری کشتیهای VLCC یا سوئزمکس تقاضا در منطقه بارگیری را کاهش می‎دهد، بلکه مناطق تخلیه بار را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش گیبسون در سال جاری میلادی هنگامیکه کشتیهای New Eminence و Maran Aphrodite از چین و مالزی محموله گازوئیل بارگیری کردند، به طور متوسط محموله 11 تا 15 فروند کشتی MR را در بازارهای آسیا از آنها گرفتند. این موضوع بر تقاضای بازارهای منطقه‎ای تاثیر منفی می‎گذارد. اما این تنها تاثیر این بارگیری‌ها نبود، به محض آنکه این کشتی‎‎ها اروپا را به عنوان مقصد خود اعلام کردند بازارهای گازوئیل اروپا نیز واکنش نشان داد، به طوریکه این اقدام بر قیمت گازوئیل منطقه خود بر حجم فعالیت‎ها اثر گذاشت و در نتیجه تقاضا برای کشتی‎های حمل فرآورده‎های نفتی کاهش یافت و حجم محموله‎های آمریکا و خاورمیانه به سمت اروپا افت کرد. این نیز موجب از دست رفتن بازار برای 11 تا 15 فروند کشتی دیگر MR در منطقه آتلانتیک شد. در همین حال کشتی‎های سوئزمکس نوساز نیز قابلیت حمل فرآوردههای نفتی را دارند و این عامل منفی دیگری در بازار کشتیهای حمل فرآوردههای نفتی محسوب می‎شود. با در نظر گرفتن اینکه از هم اکنون تا دسامبر 2019 میلادی انتظار می‎رود که نزدیک به 130 فروند کشتی VLCC و سوئزمکس به بازار وارد شود، باید منتظر عواقب بدی برای کشتی‌های حمل فرآوردههای نفتی باشیم.



  کد خبر : 5539
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :